تهران ۲۱.۵۱° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹

رئیس مجلس پاکستان: انقلاب اسلامی عزت و حاکمیت را برای ایران به ارمغان آورد 

راجا پرویز اشرف» طی پیامی چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به مردم و دولت کشورمان از جمله ریاست مجلس شورای اسلامی تبریک گفت.
کد خبر: ۵۷۵۲۴

رئیس مجلس پاکستان: انقلاب اسلامی عزت و حاکمیت را برای ایران به ارمغان آورد 

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ رئیس مجلس ملی پاکستان با تبریک روز ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: رویداد تاریخی پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی برای ایران بود که عزت و حاکمیت را برای مردم این کشور به ارمغان آورد.

«راجا پرویز اشرف» طی پیامی چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به مردم و دولت کشورمان از جمله ریاست مجلس شورای اسلامی تبریک گفت.

وی افزود: این رویداد تاریخی نقطه عطفی در تاریخ ایران بود و تأثیرات گسترده‌ای بر منطقه و جهان بهمراه داشت.

رییس مجلس پاکستان تاکید کرد: انقلاب اسلامی در ایران عصر جدیدی از امید را به ارمغان آورد، زیرا مردم ایران در برابر ظلم ایستادند تا عزت و حاکمیت خود را بدست بیاورند.

همچنین «زاهد دُرانی» نایب رئیس مجلس ملی پاکستان نیز سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به همتای ایرانی خود و ملت کشورمان تبریک گفت.

وی گفت که ما دعاگوی ایران برای توسعه، رفاه، صلح و سربلندی آن هستیم.

در میان تمام کشورهای جهان، پاکستان به عنوان کشور همسایه و مسلمان، نخستین کشوری بود که انقلاب اسلامی ایران را به رسمیت شناخت و کمتر از یک ماه پس از پیروزی انقلاب، وزیر وقت امور خارجه پاکستان به تهران سفر کرد و ملاقاتی هم با حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر و بنیانگذار انقلاب اسلامی انجام داد.

ایران نیز نخستین کشوری بود که استقلال پاکستان را در سال ۱۳۲۶ شمسی به رسمیت شناخت؛ رویدادی که همواره به عنوان یکی از روشن‌ترین صفحات در دفتر زرین تاریخ روابط دیرینه‌ و ناگسستنی دو کشور همسایه خواهد درخشید.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز